Wednesday, February 20, 2008

Introduction

This blog will be about my life in Fortaleza, Brazil and my adjustment to a new and very different country.

I’m 63 years, have a pension from Sweden and am married with a Brazilian girl on 47.

In my grownup life I have been working with computers, traveling a lot and living about 10 years in Brazil (Rio and Fortaleza).

This blog will be about actual happenings, but to protect people (mostly gringos) I will sometimes exchange names, nationalities and dates.


I’m here because I feel good in Brazil and with the Brazilians.

But living in the third world, can sometimes be very frustrating.

Corruption, criminality and poverty make life here difficult.

But 99 % of the things here are positive.

And if you follow some basic rules, you can often escape the bad things.

2 comments:

lappen said...

jajamän,då är vi med igen.väntar med spänning på ny inlägg om vad som händer i fort aleza.

kajsa said...

Hej, jag sökte runt lite på internet och hittade din blogg. Jag ska åka till brasilien för att både hälsa på min brasilianska pojkvän och hans familj men också för att jag älskar brasilien. Jag kommer att åka efter gymnasiet tillsammans med en tjejkompis. Är det några saker som man speciellt borde tänka på? Jag undrar också om du vet hur mycket det kostar att leva därnere, om man lever sparsamt. (räkna inte med boende) Alltså ungefär hur mycket pengar man spenderar på en dag?
Vi kommer att vara i Recife, porto de galinhas och hälsa på vänner i Rio. Sedan blir det en trip över till Argentina också!

Super tacksam för svar!
hälsningar kajsa